DE TIERRA DEL FUEGO A LES AIGÜES DE L’IGUAZÚ
La mestra i escriptora sabadellenca Conxita Tarruell i la bibliotecària i escriptora terrassenca Rosa Pí, ens vénen a presentar un nou llibre, fruit del seu viatge a l’Argentina.
Com en tots els seus llibres, la Conxita escriu sobre l’aventura del viatge, els paisatges i la gent que han conegut, i la Rosa crea contes des de les emocions que envolten el viatge.
Aquest cop, l’escenari ha estat l’Argentina, visitant la Patagònia, des de Chubut fins a Tierra del Fuego per trobar un parent i, ja que hi eren, van decidir ampliar el viatge fins al Brasil per explorar les cascades d’Iguazú des de l’altra banda i, ja posades, també van visitar el Parc de les Torres del Paine de Xile.
Podrem parlar amb elles de tots aquests paisatges i dels contrastos d’una ciutat com Buenos Aires, mentre ens mostren les imatges del viatge.
Centre de Sarrià
Aquest 18 de març, el Centre Sant Vicenç de Sarrià ha acollit la presentació del llibre de viatge De Tierra de Fuego a les aigües de l’Iguazú, de Conxita Tarruell. L’autora, junt amb la seva companya de viatge Rosa Pi, que ha col·laborat en l’obra amb els seus contes, ha compartit amb el públic la seva experiència en aquest apassionant recorregut per l’Argentina. L’acte ha començat amb una breu introducció sobre la seva trajectòria en el món dels viatges i la narrativa de viatges, un camp en què tenen una llarga experiència. A continuació, amb el suport d’imatges evocadores, han anat desgranant els moments més destacats del viatge que les va portar a recórrer el país austral en companyia de sis dones vallesanes més. Amb entusiasme i emoció, han apropat els assistents a la immensitat i la diversitat dels paisatges argentins: des de les glaceres majestuoses de la Patagònia fins als pingüins i corbs marins de la fi del món, passant pels llacs cristal·lins, les impressionants torres de roca del Paine a Xile, i les cataractes d’Iguazú, amb la seva força desbordant. També han compartit moments més personals, com la trobada amb parents de la Conxita o l’estada a la gran ciutat de la simbòlica Plaza de Mayo. L’interès del públic ha quedat palès en la ronda de preguntes, en què diversos assistents, alguns amb la intenció de viatjar pròximament a Argentina, han aprofitat per demanar més detalls sobre la ruta, els indrets visitats i les recomanacions pràctiques per gaudir al màxim d’aquesta experiència. Un vespre ple de descobertes i emocions que ha permès viatjar, ni que sigui per una estona, a l’altra banda de l’Atlàntic a través de les paraules i les imatges de les seves protagonistes.
Climent Nadeu
Reportatge fotogràfic de Conxita Cervantes i Mercè Puigpey







