JA HA SORTIT EL CATORZÉ LLIBRE: VIATGE A L’ÀNIMA XILENA

Amb entusiasme us presentem la nostra nova publicació, un viatge que hem escrit amb especial dedicació.

Viatge a l’ànima xilena. Un país que ens acull amb el cor obert. Tushita edicions. Conxita Tarruell i Llonch. S’inclouen 2 contes de Rosa Pi Masvidal

Trobareu més informació a l’enllaç de l’editorial.https://tushitaedicions.com/ca/pagina-principal/192-viatge-a-l-anima-xilena-9791399064018.html

CALENDARI PRESENTACIONS 2025

26 NOVEMBRE Sabadell. Biblioteca Vapor Badia. 18.30h

9 DESEMBRE Sentmenat. Biblioteca 18h

CALENDARI PRESENTACIONS 2026

23 GENER Sabadell. Àgora 18.30h

29 GENER Terrassa. Ateneu Terrassenc 19h

6 FEBRER Centre Teatre Sarrià Barcelona 18.30h

11 FEBRER Gremi de Fabricants Sabadell 19h

19 FEBRER  Biblioteca Pere Calders Viladecavalls 18h

27 MARÇ Foment Vilanoví a Vilanova i la Geltrú 19h

10 D’ABRIL UES Unió Excursionista Sabadell 18.30h

18 d’abril Casal Català Toulouse (França) 18h

22 MAIG  A.Veïns de l’Eixample Girona 18.30h

Comentaris dels lectors:

Del llibre m’agrada com de bé descriu la Conxita les emocions del moment, del lloc i de les persones; sembla que viatgis amb ella, és commovedor. Felicitats!
Soc la Marta, filla de l’Assumpta, i sense haver-hi anat m’he transportat a Xile i he pogut entendre encara millor les vivències de la meva mare durant la joventut, els tres anys que hi va estar, i que gràcies a les amistats que hi va fer, la Conxita i la Rosa s’han pogut endinsar encara més en els costums i l’hospitalitat xilenes. Del llibre en destaco quan fa referència als moments de silenci durant algun desplaçament, que sempre són intel·ligents, saludables i molt necessaris. Un llibre sorprenent, que t’atrapa i que et fa venir ganes de fer la maleta.

Marta Ruiz Codina

La lectura del llibre de Xile, m’ha fer reviure molts records i emocions. Semblava que m’hi trobés, sobretot a la part del Nord i Atacama, amb les visites als meus amics de fa 60 anys, que eren adolescents i ara ja són avis com nosaltres. He descobert també moltes coses que jo en aquells anys de joventut tant submergides amb la feina i la convivència amb les persones no vaig poder veure ni captar. Aquestes amistats ens han fet reforçar els llaços d’agermanament amb el país xilè. Hem après molt de la gran hospitalitat que tenen, i mancats del material viuen amb alegria i resiliència per acceptar i superar tantes catàstrofes que han passat, sotmesos a la natura com són els terratrèmols i canvis climàtics. 

Assumpta Codina Pont

Benvolguda Conxita

La trobada amb vosaltres va quedar gravada en el meu cor. Això que no ens coneixíem, va ésser emotiva, profunda i em va commoure. Et dono gràcies per les paraules referents a mi en el llibre, amb la foto amb els meus estimats pares. Varen ésser hores plenes de caliu i afecte, molt profitoses. L’escriptura és molt profitosa. Per tant de gust; això és un gran valor, una teràpia especialment per la càrrega emocional, doncs s’ha estudiat que amb dues hores diàries d’escriptura emocional es pot arreglar la funció immunològica, l’estat d’ànim i altres funcions mentals, de companyonia, de calor humà, de sensibilitat, de coratge, de convivència, i tots plens de significat. La vostra empatia, la humanitat, la vostra sensibilitat, la vostra passió, l’empatia i simpatia han fet aquest bon resultat. Així us han acollit amb el cor. M’han agradat molt els relats del centre de Santiago, la capital, el Museu de la Memòria, el Precolombí, i que com a curiositat s’hi veu una molt petita escultura, retrat amagada d’una dona en estat de part, amb les descripcions d’Antofagasta, Atacama, Chiloé (Kloé) i el sud també de les ciutats. Que tu sempre acabes amb un fet, una experiència, una visió, una conversa; sembla que fas un comentari, expresses el teu sentir, el teu fer. Fas una bona anàlisi i una bona experiència, una bona reflexió. Finalment he llegit el teu llibre amb molta il·lusió, agradant-me més del que em pensava. M’han enriquit les descripcions d’alguns racons que jo no conec, i estic segura que als que no coneixen Xile encara els agradarà més; és sobretot molt atractiu. Felicitacions, ets una bona escriptora, molt autèntica i clara, i amb un caràcter com a Xile tracten “el foraster”. Moltes gràcies.

Isabel Sarrà Carbonell de Xile 10/3/26

Benvolguda Rosa,

Amb la Conxita tenim, a part de la bona amistat, una bona relació, un intercanvi cultural molt enriquidor, i que degut al vostre caràcter heu trobat un bon refugi amb els amics que heu fet. Compartim, sense queixes, experiències i coneixements, i això ens reforça a totes dues. Els teus contes són senzills, amb una temàtica molt ben trobada. Recrees el lloc on es troben i en fas una descripció completíssima i detallada. Tens una gran imaginació. Els dos contes són una lliçó, com els passa a les persones que els costa trobar un camí a la vida, i l’altre que en el món sempre es troben bones persones. Et felicito, ets una escriptora detallista i aprofundeixes els fets. També he comentat algunes coses que escric a la Conxita.

Isabel Sarrà Carbonell de Xile 10/3/26

Uns comentaris plens de tendresa i d’humanitat, que és el que més manca en aquest món. Encara que res no és perfecte, aquest tipus de respostes són les que teixeixen i reforcen els lligams d’amistat.

Joan Comesòlives

One comment

Deixa un comentari