Viatge a Bangkok estiu 2018

Ens vàrem decidir anar a Bangkok perquè vam veure que hi fèiem escala amb l’avió al tornar de Cambodja. Tant la Rosa com la Dolors amb qui preparàvem el viatge no hi havien estat mai, i veiérem l’oportunitat d’allargar l’estada uns quatre dies a Bangkok. Els meus amics viatgers Salvador i Teresa havien estat en aquesta ciutat amb el Pol Comaposada de Sabadell, que viu allà i organitza viatges per mitjà del Mundo Nómada. Ens posàrem en contacte amb ell i vam acordar les rutes i llocs per anar a visitar. Quan per fi arribàrem a Thailàndia  ens trobàrem en un nou país, ens adaptàrem a la nova moneda, llengua i costums. Ara si que ja  estàvem a la recta final de la ruta pel sud-est asiàtic.

M’emporto  la maleta plena de vivències

De Bangkok

Parc de Lumphini

En el passeig pel parc de Lumphini  quedo sorpresa de la quantitat de gent que  hi ha. Uns fan aeròbic seguint el ritme de la música, altres corren, més amunt una colla d’esportistes fan estiraments. Des del llac veiem com comença el capvespre i reflecteixen les llums dels grans edificis de la ciutat. Aquest lloc és un oasi  de pau enmig de tot l’ enrenou i tràfec de la ciutat.

Temple del Buda reclinat

El What Pho o Temple del Buda reclinat. És el més gran i custodia una figura de Buda immensa de quaranta tres metres de llarg i quinze d’alçada. A La planta dels peus hi ha dibuixos gravats amb símbols budistes de bon auguri.

Temple Buda d’or

El Wat Traimit o Temple Buda d’or, està situat al  barri de China Town. Custodia la figura del Buda assegut més gran del món realitzada tota amb or. Trobem una família que fan entrega d’uns regals pels monjos, porten flors i teles de roba taronja per fer túniques.

Mercat de les flors

El Mercat de les flors és el més gran de la ciutat. Hi ha una barreja de colors i olors, em submergeixo en la seva fragància. Es veu com preparen amb gust les ofrenes religioses.

Espectacle de dansa de Siam Niramit,

Anem a l’espectacle de dansa de Siam Niramit, significa Regne de somni. És un  teatre immens on fan una representació de la història i la cultura del país. Fins i tot hi ha un petit llac en mig de l’escenari on els actors remen amb barques. Ens ha sorprès veure uns elefants aparèixer al pati de butaques. Ha estat una experiència fascinant.
Del Gran Palau

Gran Palau

El Gran Palau, és un conjunt d’edificis, una gran joia arquitectònica, on hi residien els reis des de l’any 1782 fins a la segona meitat  del segle XX. Està situat en un recinte emmurallat i cada dia hi  acudeixen milers de visitants.

What Phra Kaew

What Phra Kaew és el temple on es venera la imatge del Buda Esmeralda. Està situat a dalt d’una escalinata i només la pot tocar el rei tres cops l’any en les cerimònies estacionals on el monarca  li canvia la roba per promocionar la bona sort del poble tailandès. Allà fem una ofrena amb flors.

Del mercat del tren

Parades del mercat de tren

És molt curiós veure com desmunten en pocs segons les parades del mercat per donar pas al tren i al cap de poc les tornen a muntar.

D’Ayuttaya

Temples d’’Ayuttaya

Va ser la segona capital del regne de Siam, declarat Patrimoni de la humanitat per la UNESCO. És un centre històric i religiós on hi trobem diversos temples.

Alumnes d’una escola

Ens saluden els alumnes d’una escola que malgrat ser una bona colla no fan gaire soroll. Ens diuen que venen per aprendre la història del país.

Edificis guarnides amb teles grogues
Cap de Buda

M’impressiona veure el cap de Buda  enmig del tronc envoltat de les arrels d’un arbre. Em diuen que cada vegada està més amunt perquè l’arbre va creixent.

Del Mercat flotant Damnoen Saduak

En barca pels seus canals

Fem un recorregut en barca pels seus canals on podem gaudir d’un típic paisatge tailandès on els comerciants ens volen vendre els productes des de la seva barca.
Del creuer  pel riu  Chao Phray

Ruta en vaixell

Fem una ruta en vaixell molt relaxant, ens estalviem el caos de trànsit que hi ha al travessar la ciutat. Anem acostant-nos a la ciutat mentre arriba el capvespre i el sol es comença a pondre. És el nostre últim dia de viatge i ens acomiadem de Bangkok.

3 comments

1. Quina ciutat més fascinant, Bangkok! Veure tots aquests llocs emblemàtics fa venir ganes de tornar-hi. Sense cap mena de dubte una porta d’entrada immillorable a un país amb molts racons encara per descobrir.

1. Gràcies Salvador per recomanar-me anar a Bangkok i connectar-me amb el teu amic Pol. M’ha encantat passejar-me per aquesta ciutat !

2. Bangkok ens va encantar! encara porto a dins la visita a l’antiga ciutat d’Ayuttaya, va ser fantàstica tota la visita! Al tornar en el vaixell i anar veient tota ciutat em va entusiasmar.. Estic contenta del contacte amb el Pol Comaposada, que ens va aconsellar els amics de la Conxita i ens va preparar unes rutes magnífiques. Va ser un encert aprofitar l’escala d’avió per estar-hi uns dies.